وبسايتي براي تمام فصل هاي زندگي

جديد ترين مطالب سرگرمي گردشگري پزشكي رايانه


آيا مي‌دانيد HTTP چيست؟

httpبه معني پروتکل انتقال فوق متن (Hyper text transfer Protocol) است.

http://www.mehrpress.com/images/1390/4/21/2/multimedia_pics_1387_4_it_1990421.jpg

HTTP مجموعه‌اي از قوانين براي انتقال فايل‌ها (متن، تصاوير گرافيکي، صدا، ويدئو و ديگر فايل‌هاي مولتي مديا) در شبکه وب است.

وقتي کاربر مرورگر وب را باز مي‌کند، بطور غيرمستقيم استفاده از پروتکل HTTP را آغاز مي‌کند و HTTP يک پروتکل لايه appliction است که برروي پروتکل TCP/IP اجرا مي‌شود.

HTTP بدين مفهوم است که فايل‌ها مي توانند شامل ارجاع‌هايي به فايل‌هاي ديگر باشند که موجب درخواست‌هاي اضافي براي انتقال مي‌شود. هر سرور وب علاوه بر صفحات موجود برروي آن يک deamon دارد که براي دريافت و پاسخگويي به درخواست‌ها تعبيه شده است. مرورگر وب شما در واقع يک سرويس گيرنده HTTP است که درخواست را براي سرور مي‌فرستد.

وقتي مرورگر وب کاربر با وارد کردن URL يا آدرس IP فايلي را در خواست مي‌کند، مرورگر وب درخواستي براي آن فايل ارسال مي‌کند؛ مرورگر وب درخواست را به فرمت HTTP درمي‌آورد و براي سرور ار سال مي‌کند و فايل‌ها بعد از دريافت از سرور براي سيستم درخواست کننده اوليه مي فرستد.

نويسنده: عليرضا | تاريخ: سه شنبه 21 تير 1390برچسب:, | موضوع: <-PostCategory-> |

JavaScript چيست؟

مفهوم JavaScript   :JavaScript دقيقا يک زبان برنامه‌نويسي است که به وسيله آن مي‌توان بين کاربر و سايت ارتباط برقرار کرد.

 در نخستين روزهاي تاسيس مجمع جهاني وب (World Wide Web) دستورات HTML بسيار ساده و آسان بود، بطوريکه فراگيري فرامين مورد نياز بيش‌تر از چند روز طول نمي‌کشيد ولي هنگامي که وب، شروع به پيشرفت كرد، طراحان خواستار کنترل بيش‌تري شده و درنتيجه مجموعه دستورات مورد نياز تهيه شد.

از آنجا که صفحات وب، بهتر است به صورت ديناميک و متحرک باشند، طراحان نيز خواستار ارتباط بين بينندگان سايت و صاحبان آن شدند، در نتيجه استفاده از دستورات HTML به تنهايي نياز آن‌ها را برطرف نکرد و سپس شرکت Netscape براي ايجاد و کنترل ارتباط بين صاحبان سايت و بينندگان آن در صفحات Web از JavaScript کمک گرفت.

استفاده از JavaScript در صفحات وب نيازي به نوشتن اسکريپت‌ها نداشته و مي‌توانيد اسکريپت‌هاي موجود در شبکه اينترنت را کپي و در مکان مورد نظر با ايجاد تغييرات مورد نياز استفاده کنيد.

 قابليت JavaScript : به وسيله جاوا اسکريپت مي‌توان قابليت‌هاي بي‌شماري از قبيل ايجاد ارتباط بين کاربر و سايت به صفحه Web اضافه کرد

نويسنده: عليرضا | تاريخ: دو شنبه 20 تير 1390برچسب:, | موضوع: <-PostCategory-> |

نسخه آئوراي فايرفاكس با عملكرد و حافظه بهتر

بنياد موزيلا طراح مرورگر فايرفاكس اعلام كرد آخرين نسخه از مرورگر فايرفاكس آئورا را در دست تست و بررسي دارد و امكانات تازه اي را هم به آن افزوده است.

به گزارش فارس به نقل از اينترنت ويك، در اين نسخه هم علمكرد اين مرورگر بهتر شده و هم ميزان حافظه آن ارتقاء يافته است.

موزيلا اعلام كرد نسخه سازگار با مك اين مرورگر سرعت بسيار بيشتري دارد و البته سرعت نسخه هاي سازگار با ويندوز و لينوكس آن هم بيشتر شده است.

در نسخه مذكور همچنين برخي مشكلات مربوط به حافظه كه در نسخه قبلي وجود داشت هم برطرف شده است. بهبود مديريت مرورگر فايرفاكس باعث مي شود ميزان اشغال حافظه رايانه توسط فايرفاكس تا 30 درصد كمتر شود.

اشغال حجم زيادي از حافظه رايانه كه منجر به هنگ كردن سيستم مي شود يكي از ايرادات اصلي فايرفاكس است كه بارها با اعتراض بسياري از كاربران مواجه شده است.

علاوه بر اين ابزار ديگري موسوم به JavaScript garbage collector هم در اين نسخه گنجانده شده كه وقتي از فايرفاكس استفاده نمي شود حجم قابل توجهي از حافظه دستگاه را آزاد مي كند و فرايندهاي غيرضروري حافظه بر را نيز حذف مي كند.

همگام سازي سريع كلمات عبور و بوكمارك ها از جمله ديگر امكانات فايرفاكس آئورا محسوب مي شود. فايرفاكس در حال حاضر دومين مرورگر محبوب جهان محسوب مي شود.

نويسنده: عليرضا | تاريخ: دو شنبه 20 تير 1390برچسب:, | موضوع: <-PostCategory-> |